کلینیک دندانپزشکی امیرآباد

دندانپزشکی تلفیقی از هنر و زیبایی است. درمانهای مناسب زیبایی و کارکرد اولیه دندان را باز میگرداند و بیمار را از مراجعه مداوم به مطب بی نیاز میکند. کلینیک دندانپزشکی امیرآباد درمانهای متنوع دندانپزشکی و زیبایی را بصورت تخصصی ارایه میدهد. این مرکز مجهز به پنج یونیت دندانپزشکی , اتاق استریلیزاسیون, رادیو گرافی پری اپیکال و تجهیزات مورد نیاز جراحی های دندانی میباشد. س

تلفن: 88023734

ترمیم

دندانپزشکی ترمیمی که به فرایند حذف پوسیدگی و پرکردن حفره با مواد ترمیمی اطلاق میشود, اگر پوسیدگی سطحی باشد معمولا دندان در همان جلسه توسط یکی ازمواد ترمیمی پر خواهد شد.  دو ماده رایج ترمیم یکی  آلیاژ فلزی آمالگام و دیگری کامپوزیت رنگ دندان هستند.

درمان ریشه

اگر پوسیدگی عمیق باشد و بافتهای زنده دندان را درگیر کرده باشد علایمی مانند حساسیت به سرما و گرما , درد خودبخود, درد شبانه یا درد هنگام جویدن و یا تورم و آبسه ممکن است وجود داشته باشند که به دندانپزشک برای تشخیص کمک میکنند. در برخی افراد حتی با وجود پوسیدگی عمیق و از بین رفتن دندان هم ممکن است خبری از درد نباشد که رادیوگرافی و تست های تشخیصی به کمک دندانپزشک می آیند. به هر حال  زمانی که پس از برداشتن پوسیدگی دندانپزشک تشخیص بدهد که بافت های زنده دندان آسیب دیده اند دندان نیاز به درمان ریشه ( که در اصطلاح عام عصب کشی گفته میشود ) خواهد داشت.

پروتز ( کراون )

اگر بعد از برداشتن پوسیدگیها و درمان ریشه نسج باقی مانده از دندان به اندازه ای نبود که قابلیت نگهداری مواد ترمیم را داشته باشد دندانپزشک تصمیم میگیرد که از سایر روشهای بازسازی دندان کمک بگیرد. این روشها معمولا شامل مراحل قالبگیری و ساخت پست و کور فلزی و سپس ساخت روکش مناسب در لابراتوار بوده  و در دو یا سه جلسه قابل انجام است.

کشیدن و جراحی

اگر دندان به حدی پوسیده بود که امکان نگهداری آن وجود نداشته باشد دندانپزشک دندان را خارج میکند. گاهی هم دندانهایی مثل دندانهای عقل به علت مشکلاتی که برای بیمار ایجاد میکنند  و یا بعضی دندانها برای ایجاد فضا در درمانهای ارتودونسی خارج میشوند. بعضی مواقع مخصوصا در مورد دندانهای عقل و دندانهای نهفته در فک لازم است که دندان با روشهای جراحی خارج شود.

ایمپلنت های دندانی

اگر شما دندانی را از دست دادید برای جایگزینی آن روشهای مختلفی وجود دارد. امروزه بهترین جایگزین دندان از دست رفته را ایمپنت میدانند. ایمپلنت با جراحی داخل استخوان فک قرار داده میشود و پس از مراحل بهبودی و اتصال به استخوان که معمولا سه ماه یا بیشتر طول میکشد میتوان روکش مناسب را بر روی آن قرار داد.

پروتز ثابت (بریج)

اگر دندانهای باقی مانده امکان استفاده بعنوان پایه را داشته باشد با استفاده از آنها و تراش و قالبگیری پروتز ثابتی به اسم بریج برای بیمار ساخته میشود که در  زمانی حدود یک هفته امکان جایگزینی دندان از دست رفته را فراهم میکند.

پروتز متحرک

اگر هیچکدام از امکان های جایگزینی بصورت ثابت وجود نداشته باشد از پروتز های متحرک برای جایگزینی دندانهای از دست رفته بیمار استفاده میشود. این پروتز ها برای تمیز کردن و استراحت لثه ها باید در شبانه روز چند ساعتی از دهان خارج شوند.

در حالت بی دندانی کامل از پروتز کامل متحرک استفاده میشود که بر روی لثه ها قرار میگیرد. به علت تحلیل لثه ها و استخوان فک به علت کشیدن دندانها و افزایش سن در دراز مدت مشکلاتی مثل لقی و زخم های مخاطی را برای بیمار ایجاد میکنند که امروزه توصیه میشود بیماران حتما در صورت امکان از ایمپلنت برای بالا بردن ثبات پروتز استفاده کنند و آسایش و لذتی مانند دندانهای طبیعی را تجربه کنند.

ارتودنسی

درمان ناهنجاریهی دندانی فکی با درمان ارتودنسی که بسته به سن بیمار و عوامل دیگر به روشهای ثابت یا متحرک و توسط متخصص این رشته انجام میشود. طول درمان ارتودنسی معمولا حدود یک سال و نیم تا دو سال خواهد بود.

درمان بیماریهای لثه

بیماری لثه و بافت های نگهدارنده دندان به علت های مختلفی مانند عدم رعایت بهداشت, عوامل ارثی, بالا رفتن سن, درمانهای دندانپزشکی نامناسب, بیماریهای زمینه ای مثل دیابت رخ میدهد و اگر به موقع درمان نشود باعث لقی و از دست رفتن دندانها خواهد شد. در برخی از بیماران با مراجعه زود هنگام به دندانپزشک و درمانهای ساده مثل جرمگیری و آموزش بهداشت میتوان از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد. در برخی از بیماران نیاز به جراحی لثه و درمانهای جراحی دیگر وجود دارد.

درمانهای زیبایی ( لامینت, روکش های سرامیکی, ونیرها و بلیچینگ )

برای اصلاح شکل و فرم و رنگ دندانها روشهای مختلفی وجود دارد که مشکل بیمار گاهی در یک جلسه و اگر در یک جلسه امکانپذیر نبود در زمان کوتاهی مانند یک هفته برطرف خواهد شد.

کلینیک دندانپزشکی امیرآباد